هزینه تبلیغات در سایت

همه کسب و کارها برای اینکه بیشتر شناخته شوند، باید برای تبلیغات برنامه‌ریزی کرده و هزینه صرف نمایند. در دنیای امروز که فضای مجازی و اینترنت نقش بسیار پر رنگی در زندگی افراد دارند، تبلیغات در سایت و شبکه‌های اجتماعی یکی از روش‌های بسیار اثرگذار در جذب مشتری است.

 فضای تبلیغاتی برای کسب و کارها، تنها به اینستاگرام یا تلگرام محدود نمی‌شود و وب‌ سایت‌ها نیز نقشی اساسی در تبلیغات ایفا می‌کنند. البته برای تبلیغات موثر در سایت‌ها، باید با این حوزه به طور دقیق آشنا باشید. در ادامه به بررسی چگونگی محاسبه قیمت تبلیغات در سایت‌های اینترنتی می‌پردازیم.

قیمت تبلیغات در سایت اینترنتی چگونه و بر چه اساسی است؟

اگر به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده‌اید و می‌خواهید در وب سایت‌های اینترنتی تبلیغ کنید و یا قصد جذب مشتری بیشتر برای حرفه‌ی خود را دارید، باید از روش‌های موثر تبلیغات و هزینه‌های آنها آگاه باشید. در صورتی که  این تبلیغات در وب‌سایت‌های پر مخاطب با بازدید بالا به نمایش داده شوند، می‌توانند طی مدت زمان کوتاهی، سبب توسعه یک کسب و کار شوند.

قیمت تبلیغات در سایت اینترنتی چگونه و بر چه اساسی است؟

از دیگر مزایای تبلیغ در سایت می‌توان به مقرون به صرفه بودن  آن در مقایسه با تبلیغات سنتی اشاره کرد. قیمت تبلیغات در سایت اینترنتی بر اساس سه مدل زیر تعیین می‌شود:

قیمت‌ گذاری به ازای هر کلیک

در این نوع قیمت‌ گذاری که به اختصار CPC نیز نامیده می‌شود، به ازای هر کلیک روی تبلیغ، شما باید هزینه پرداخته کنید. این نوع تبلیغ اغلب برای کمپین‌های آنلاین که هدف اصلی آنها جذب ترافیک و بازدید است، موثر بوده و برای کسب و کار‌هایی که هدفشان فروش بیشتر محصولات است، چندان کاربردی نیست. از مزایای این روش این است که فقط در ازای بازدیدی که از تبلیغ شما می‌شود، مستلزم پرداخت هزینه هستید.

 قیمت‌ گذاری به ازای هر هزار نمایش

قیمت‌گذاری به ازای هر هزار نمایش یا اختصارا CPM ، روشی برای کمپین‌های معرفی برند یا مناقصه‌ها است. در این روش، نه تنها تبلیغ شما حداکثر بازدید را خواهد داشت، بلکه هزینه آن نیز چندان زیاد نخواهد بود. از مزایای تبلیغات در سایت بر اساس هر هزار نمایش، این است که هزینه‌ای که برای تبلیغات خود پرداخت می‌کنید با بازدیدی که از تبلیغ شما شده است، تناسب دارد. بنابراین مهم‌ترین مزیت این مدل قیمت گذاری تبلیغات در سایت به خصوص در مقایسه با قیمت گذاری بر اساس هر کلیک، هزینه مقرون به صرفه آن است.

 قیمت‌ گذاری به ازای هر خرید

در این نوع قیمت‌گذاری که به آن  CPA گویند، در صورتی که دیدن تبلیغات شما در سایت توسط مشتری، منجر به خرید شود، لازم است که هزینه مربوط به تبلیغ در سایت را بپردازید. شناخت و رشد بسیاری از کسب و کار‌ها به افزایش میزان فروش آ‌نها بستگی دارد و این روش تبلیغات در سایت، به تعداد خرید بازدیدکنندگان توجه ویژه‌ای دارد، به همین دلیل برای کسب و کار‌هایی که هدف اصلی آنها فروش محصول یا خدمات است، بسیار کاربردی است. مزیت مهم این روش قیمت‌ گذاری این است که میزان هزینه‌های آن با میزان فروش شما تناسب خواهد داشت.

 قیمت‌ گذاری به ازای هر خرید

 حتما به این نکته توجه داشته باشید که روشی که برای پرداخت هزینه‌های تبلیغات در سایت انتخاب می‌کنید، حتما باید با توجه به هدف و نیاز کسب و کار شما باشد. با این حال روش‌هایی برای کاهش هزینه تبلیغات نیز وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید در صورت نیاز از صرف هزینه اضافی برای تبلیغات سایت بکاهید. به عنوان مثال می‌توانید تکنیک زمان بندی تبلیغات را تنظیم کنید. به کمک این تکنیک می‌توانید بازه‌های زمانی مشخصی را برای نمایش تبلیغ خود انتخاب کرده و هزینه تبلیغات را کاهش دهید.

روش دیگر هدف گذاری جغرافیایی است که با کمک آن، تنظیم می‌کنید تبلیغات شما به کاربرانی نمایش داده شود که در همان منطقه خدمات و یا کسب و کار شما هستند. هدف گذاری جغرافیایی تبلیغات در سایت، تاثیر زیادی در افزایش مشتریان و فروش شما خواهد داشت. 

ثبت آگهی رایگان سریع

ثبت آگهی رایگان سریع یکی از راه‌های کم‌هزینه و موثر برای تبلیغات اینترنتی و جذب مشتری است. امروزه با وجود پلتفرم‌های آنلاین متعددی که امکان ثبت آگهی رایگان را فراهم می‌کنند، به راحتی می‌توانید به مخاطبان گسترده‌ای دست پیدا کنید و کسب و کار یا خدمات خود را به آنها معرفی کنید.

نوشتن دیدگاه