چگونه مشتری اینترنتی جذب کنیم

در دنیای امروز که اینترنت بخش گسترده‌ای از زندگی انسان را تشکیل داده است، تبلیغات اینترنتی می‌توانند گزینه بسیار مناسبی برای جذب مشتری باشند. جذب مشتری اینترنتی، روشی فوق العاده برای افزایش فروش و ارتقای سطح کسب و کار شما محسوب می‌شود. برای جذب مشتری اینترنتی پلتفرم‌ها و تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که آشنایی با آنها، می‌تواند کسب و کار شما را متحول کند. بنابراین اگر به تازگی کسب و کار کوچکی را راه اندازی کرده‌اید یا به دنبال جذب مشتری بیشتر هستید، باید با تکنیک‌های جذب مشتری اینترنتی آشنا شوید. البته جذب مشتری حضوری و آگاهی از تکنیک‌های آن نیز حائز اهمیت است.

۱۰ روش و تکنیک موثر برای جذب مشتری اینترنتی

برای اینکه بتوانید از تکنیک‌های جذب مشتری اینترنتی به صورت موثر استفاده کنید، در گام اول باید مخاطبین هدف خود را مشخص و بررسی کنید. مشخص کردن مخاطبین هدف این معناست که بررسی کنید کسب و کار شما برای چه افرادی با چه محدوده سنی و در چه زمینه‌ای کاربردی است. همچنین در تعیین مخاطب هدف، باید پرطرفدارترین محصول و یا پرمتقاضی‌ترین خدمات را نیز مورد بررسی قرار دهید، زیرا که بررسی نیازهای مشتریان و برطرف کردن آن نیازها، عاملی مهم در جذب مشتری به شمار می‌آید. بررسی موارد مفیدی که رقبای شما به مشتریان ارائه می‌دهند نیز می‌تواند به شما کمک کند که مخاطبین هدف خود را به شکل درست مشخص کنید. پس از مشخص کردن مخاطبین هدف، می‌توانید از تکنیک‌های زیر برای جذب مشتری اینترنتی استفاده نمایید:

طراحی جذاب سایت برای کسب و کار

طراحی جذاب سایت برای کسب و کار

از روش‌های جذب و حفظ مشتری آنلاین، می‌توان به طراحی سایت جذاب برای فروشگاه اینترنتی اشاره کرد. در واقع ظاهر سایت فروشگاهی شما باید زیبا و کاربرپسند باشد تا مشتریان پس از ورود به سایت، به ماندن در سایت، خرید یا دریافت خدمات مربوطه، تشویق شوند. امروزه با وجود نقش پررنگ اینترنت در زندگی، گزینه‌های بسیار گسترده‌ای در دسترس افراد است. بنابراین افراد می‌توانند به راحتی به سایت‌ها یا شبکه‌های اجتماعی دیگر کسب و کارها دست یابند. شما می‌توانید با صرف کمی وقت، سایت فروشگاه خود را به گونه‌ای طراحی کنید که بازتابی از محصولاتی  که می‌فروشید یا خدماتی که ارائه می‌دهید، باشد.

استفاده اصولی از شبکه‌های اجتماعی

علاوه بر طراحی یک سایت جذاب، استفاده از بسترهایی همچون اینستاگرام، تلگرام، واتساپ،‌ توییتر و ... می‌تواند راهکاری موثر برای جذب مشتری آنلاین باشد. توجه نمایید که برای تاثیرگذاری شبکه‌های اجتماعی در جذب مشتری، باید محتوایی باکیفیت و جذاب تولید کنید. در واقع محتوایی که برای آپلود در شبکه‌های اجتماعی خود تهیه می‌کنید، باید بتواند مشتری را به تعامل و خرید از شما تشویق کند. برای تولید محتوای اثرگذار، حتما تقویم محتوایی داشته و نظم فعالیت خود را تنظیم نمایید. همچنین محتوایی تولید کنید که مطابق با نیاز، سلیقه و شرایط سنی مخاطبین هدف شما باشد. علاوه بر این موارد، نظرسنجی در شبکه‌های اجتماعی نیز می‌تواند باعث ایجاد تعامل بهتر شما با مشتریان شود.

ارائه لیست محصولات بهینه شده

برای اینکه بتوانید از طریق سایت فروشگاهتان، مشتری جذب کرده و آنها را حفظ نمایید، باید علاوه بر توجه به جذاب بودن طراحی سایت، به لیست محصولات خود نیز توجه ویژه داشته باشید. در واقع لیستی که از محصولاتتان به مشتری ارائه می‌دهید، بهینه و در دسترس باشد تا مشتری بتواند محصول مورد نظر خود را به راحتی پیدا کند. برای اینکه بهینه‌ترین لیست محصولات را به مشتریان خود ارائه دهید، از برخی کلمات کلیدی در این لیست استفاده کنید. مثلاً می‌توانید عناوین مرتبط با محصول و یا اطلاعاتی همچون برند و برخی جزئیات مثل رنگ و اندازه و ... را در لیست بهینه شده خود جای دهید. علاوه بر این لیستی که به مشتری ارائه می‌دهید، باید دارای اطلاعات مربوط به حمل و نقل محصول و ارسال آن نیز باشد.

ارائه لیست محصولات بهینه شده

 بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌های جذب مشتری اینترنتی است که از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. در واقع بازاریابی ایمیلی یکی از راهکارهای ارزان و تاثیرگذار در جذب مشتری اینترنتی است. صاحبین کسب و کارها می‌توانند با ایجاد لیستی از ایمیل‌های مشتریان، با آنها ارتباط موثر برقرار کنند. ارتباط از طریق بازاریابی ایمیلی برای جذب مشتری شامل نمایش محصولات با تبلیغ یا محتوای جذاب و همچنین ارائه کدهای تخفیفاتی است که تاثیرات مثبتی روی مخاطب می‌گذارد.

سایر روش‌های جذب مشتری اینترنتی عبارتند از:

 تبلیغات موثر در بستر مناسب.

جذب مشتری آنلاین با پشتیبانی از مشتری.

جذب مشتری اینترنتی با ارائه تخفیفات.

جذب مشتری آنلاین با ارسال رایگان.

جذب مشتری اینترنتی با هویت‌سازی برای برند به کمک رنگ‌ها، فونت، لحن نوشتاری و یا یک شعار مرتبط.

جذب مشتری اینترنتی با عکاسی جذاب از محصول.

ثبت آگهی رایگان سریع

ثبت آگهی رایگان سریع یکی از راه‌های کم‌هزینه و موثر برای تبلیغات اینترنتی و جذب مشتری است. امروزه با وجود پلتفرم‌های آنلاین متعددی که امکان ثبت آگهی رایگان را فراهم می‌کنند، به راحتی می‌توانید به مخاطبان گسترده‌ای دست پیدا کنید و کسب و کار یا خدمات خود را به آنها معرفی کنید.

نوشتن دیدگاه