بررسی دقیق "قیمت شیشه سکوریت" و نحوه تولید آن

شرکت سازوکار در زمینه تولید و اجرای انواع شیشه چون شیشه سکوریت فعالیت دارد. این شرکت با ارائه بهترین شیشه سکوریت توانسته محبوبیت زیادی بین خریداران داشته باشد. قیمت شیشه سکوریت به عوامل بسیاری بستگی دارد، به همین دلیل نمی توان قیمت ثابتی را برای آن در نظر گرفت. برای اطلاع از قیمت شیشه سکوریت و نحوه تولید آن می توانید با کارشناسان سازوکار در ارتباط باشید.

شیشه سکوریت در مقایسه با شیشه های ساده در برابر شکستگی مقاومت بیشتری دارند. در واقع مقاومت مکانیکی آن پنج برابر بیشتر از شیشه ساده است. در صورتی که شیشه سکوریت بشکند، بر خلاف شیشه های ساده به قطعات کوچکی با لبه های صیقلی تبدیل می‌شود، در نتیجه باعث بریدگی دست نمی شود. با این حال باید نکات ایمنی را رعایت کنید تا خطری برای شما ایجاد نشود. شیشه سکوریت در جاهایی که ایمنی و مقاومت حائز اهمیت باشد، مورد استفاده قرار می گیرند. ما در این مقاله به بررسی دقیق قیمت شیشه سکوریت و نحوه تولید آن می پردازیم. اگر قصد تهیه این نوع شیشه را دارید، تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

بررسی دقیق "قیمت شیشه سکوریت" و نحوه تولید آن

قیمت شیشه سکوریت

برای بررسی دقیق قیمت شیشه سکوریت، باید عوامل موثر در قیمت این نوع شیشه را مورد بررسی قرار دهید. از عوامل موثر در قیمت شیشه های سکوریت می توان به نوع شفافیت و وضوح شیشه اشاره کرد، همچنین نوع برش شیشه که به صورت ساده یا الگویی با CNC است، دارا بودن جاساز، سوراخکاری یا عدم سوراخکاری، مکان نصب و ... از دیگر عوامل موثر در قیمت شیشه سکوریت به شمار می‌آیند. سایز شیشه، نوع یراق آلات، ضخامت شیشه سکوریت در قیمت آن تاثیر می گذارند. ضخامت شیشه سکویت شامل ۴، ۵، ۶، ۸، ۱۰، ۱۲ میلی متر است. حال که با برخی از عوامل تاثیر گذار روی قیمت شیشه سکوریت آشنا شدید، دانستید که نمی توان نرخ ثابتی را برای آن در نظر گرفت. شما می توانید با کارشناسان سازوکار در تماس باشید و از قیمت شیشه سکوریت مدنظرتان مطلع شوید.

قیمت شیشه سکوریت

نحوه تولید شیشه سکوریت

در فرایند نحوه تولید شیشه سکوریت باید به این نکته اشاره کرد که شیشه سکوریت با اعمال فرایند حرارتی روی شیشه‌ های معمولی تولید می‌ شود. برای این کار لازم است ابتدا قبل از هرگونه فرایندی شیشه‌ ها در ابعاد مناسب برش زده شوند. بعد از عملیات برش شیشه در ابعاد مد نظر، نوبت به صیقل دادن چهار لبه ی شیشه به وسیله سنگ دیاموند می رسد، سپس شیشه را در کوره قرار داده و تا دمای 625 درجه سانتی گراد گرم می‌ کنند. در مرحله بعد به محض خروج شیشه از کوره آن را وارد خنک‌ كننده کرده و شیشه به‌ سرعت سرد می شود. در طی این فرایند بخش‌ های خارجی شیشه با سرعت بیشتری نسبت به بخش‌ های داخلی آن سرد شده و در نتیجه در سطح شیشه تنش فشاری و در قسمت مرکزی و همچنین وسط آن تنش کششی ایجاد می‌شود. به این نکته توجه داشته باشید در این مرحله از سکوریت کردن شیشه‌ ها مقاومت مکانیکی آن‌ ها بالا رفته و سایر ویژگی‌ ها چون رنگ، ترکیب شیمیایی، درصد عبور نور، خصوصیات فیزیکی، وزن مخصوص، نقطه ذوب، هدایت حرارتی و ضریب انبساط تغییری نمی کند.

شیشه های سکوریت در برابر بارهای مکانیکی، حرارت، باد و ضربه 4 تا 5 برابر نسبت به شیشه های معمولی با ابعاد و ضخامت یکسان از مقاومت بیشتری برخوردارند. شیشه سکوریت به دلیل طی کردن فرآیندهای ویژه دارای سطحی صیقلی و صاف است. با توجه به فرایند تولید شیشه سکوریت و مقاومت آن باید به این نکته اشاره کرد که معمولا از شیشه سکوریت در قسمت‌ هایی استفاده می کنند که از لحاظ مقاومت مکانیکی و ایمنی سطح کار دارای اهمیت است، به‌طور مثال از شیشه سکوریت در ویترین فروشگاه ها، درب‌ های ورودی ثابت و متحرک، پنجره‌ های مناطق باد خیز، ساختمان‌ های تجاری، پارتیشن‌ ها و همچنین در صنعت خودروسازی برای جلوگیری از خرد شدن شیشه‌ ها استفاده می شود. اگر قصد خرید و اطلاع از قیمت شیشه سکوریت مغازه را دارید، با مراجعه به سایت سازوکار و دریافت مشاوره با اطمینان خاطر شیشه مدنظر خود را تهیه کنید.

نوشتن دیدگاه