قیمت میلگرد و ابهامات پیش رو در مورد تأثیر نرخ دلار بر آن

مجموعه آهن آلات شهر آهن یکی از عرضه کنندگان انواع آهن آلات ساختمانی و صنعتی است. این مجموعه انواع آهن آلات مانند: پروفیل، تیر آهن، میلگرد، نبشی، ورق، ناودانی و غیره را با قیمت مناسب به بازار ارائه می دهد. این مجموعه در مورد قیمت میلگرد و ابهامات پیش رو در مورد تاثیر نرخ دلار بر آن بررسی های لازم را انجام داده است.

به طور کلی قیمت دلار یکی از عوامل تعیین کننده قیمت میلگرد است. به همین خاطر ابهامات پیش رو در مورد نرخ دلار بر قیمت میلگرد هم اثر گذار است. با توجه به خبر مصوبه ی تک نرخی شدن دلار، بازاریان تمایلی به فروش میلگرد ندارند؛ تا قیمت میلگرد مشخص تر بشود.

اما قیمت دلار به چند دلیل روی قیمت میلگرد تأثیر دارد. اولا به علت معادلات و معاملات جهانی که بر قیمت کیلویی میلگرد تأثیر مستقیم دارد. دوما هزینه های حمل نقل و ترانزیت و... بر قیمت میلگرد تأثیر گذار است. سوما افزایش نرخ دلار باعث کاهش ارزش ریال می شود و بر قیمت میلگرد هم بی اثر نیست. برای بررسی دقیق تر قیمت میلگرد و عوامل موثر بر آن با ما همراه باشید. 

قیمت میلگرد

به طور کلی عوامل متعددی در قیمت میلگرد تأثیرگذار است. اما یکی از اصلی ترین موارد تأثیرگذار در قیمت میلگرد، دلار است. بعد از دلار میزان عرضه و تقاضا، قیمت نفت، نرخ تورم، میزان عوارض برای صادرات، وضعیت بورس، تحریم، حمل و نقل هم در تعیین قیمت میلگرد تا حدودی اثرگذار هستند.

البته عوامل دیگری هم بر قیمت میلگرد تأثیرگذار است که ممکن است پیش بینی نشده باشد. مثلاً سوانحی مانند سیل و زلزله و ... یا تحریم های جدید، همان طور که بر قیمت بسیاری از اجناس اثرگذار بوده است، بر قیمت میلگرد هم اثر خواهد داشت.

قیمت میلگرد

تأثیر نرخ دلار و سیاست بر قیمت میلگرد

عوامل تأثیر گذار در قیمت میلگرد را گفتیم، اما باید گفت تأثیر نرخ دلار و سیاست بر قیمت میلگرد بیش از موارد دیگر است. همان طور که نرخ دلار و سیاست بر کلیه اجناس و خدمات دیگر هم اثر گذار است.

سایت حمایت از ساخت و ساز

به عنوان مثال دولت سیاست های حمایتی برای ساخت و ساز مسکن را برای مردم اجرا می کند. با افزایش ساخت و ساز، تقاضا برای میلگرد زیادتر می شود، قیمت میلگرد هم افزایش پیدا می کند.

سیاست های روابط بین الملل

روابط و دیپلماسی سیاست های بین المللی دولت با کشورهای دیگر و قراردادهای که با کشورهای دیگر می بندند، در قیمت دلار و میلگرد تأثیرگذار است. تحریم هم یکی دیگر از عواملی است که بر قیمت میلگرد تأثیر گذار است.

 از طرفی صادرات و واردات مواد اولیه و میلگرد و نوع رابطه شرکت های خارجی با ایران می تواند در قیمت میلگرد تأثیرگذار باشد.

سیاست حمایتی برای حمل و نقل میلگرد از طرف دولت و قیمت سوخت هم در قیمت میلگرد تأثیر دارد. یکی از سیاست های دولت ها برای ایجاد تعادل در بازار گرفتن عوارض صادرات است. عوارض از صادرات بیش از اندازه جلوگیری می کند. از طرفی ارزان فروشی به کشورهای دیگر را به حداقل می رساند. با گرفتن عوارض و کم شدن صادرات، قیمت میلگرد در بازار داخلی کم خواهد شد.

سیاست سوخت شرکت های فولادی

شرکت های فولادی نیاز به سوخت های مثل برق و نفت و آب دارند. سیاست های حمایتی دولت در رابطه با شرکت های تولیدی و شرکت های فولادی می تواند در قیمت میلگرد تأثیر گذار باشد.

تأثیر نرخ دلار و سیاست بر قیمت میلگرد

سیاست در بورس

اما سیاست های دولت در بازار بورس، میزان عرضه و تقاضا در سهام های شرکت های فولادی و... هم در قیمت میلگرد تأثیر دارد.

سیاست حمایت از تولید

به طور کلی سیاست در حمایت از تولید نه تنها در قیمت میلگرد بلکه در تولیدات دیگر هم تأثیر گذار باشد. با به کارگیری سیاست پشتیبانی از تولید به روش های مختلف باعث می شود هزینه ی تمام شده برای تولید کنندگان کمتر می شود. با کمتر شدن هزینه ای تمام شده، قیمت میلگرد و دیگر محصولات که به بازار عرضه می شود کمتر خواهد شد.

کلام آخر

در پایان باید گفت: عوامل متعددی بر روی قیمت میلگرد اثرگذار هستند. در صورت تغییر و تحول در هر یک از این عوامل، شاهد روند صعودی یا نزولی در قیمت میلگرد خواهیم بود و به همین دلیل نیز قیمت میلگرد مرتبا دچار نوسان می شود.

 مجموعه شهر آهن با ارائه قیمت های به روز میلگرد می تواند خریداران را از سردرگمی در بیاورد. این مجموعه با بهره گیری از کادری متخصص و حرفه ای می تواند قیمت لحظه به لحظه این محصول و سایر آهن آلات را به مشتریان ارائه دهد.  

 

نوشتن دیدگاه