راهنمای کامل طراحی سایت از صفر تا صد

در دنیای امروز به دلیل گسترش قابل توجه فضای وب و اینترنت، اکثر کسب و کارها نیازمند راه اندازی یک سایت مناسب برای معرفی حوزه فعالیت خود هستند. مهمترین نکته در مورد طراحی این است که به صورت کامل و اصولی انجام شود تا بیشترین بازدهی را داشته باشد. طراحی سایت اصفهان یک شرکت خدماتی در کشور است که شما را برای راه اندازی یک سایت حرفه ای و مناسب، راهنمایی می‌کند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی بعضی از نکات در این مورد بپردازیم. پس تا پایان ما را همراهی کنید.

راهنمای کامل طراحی سایت از صفر تا صد

اقدامات لازم قبل از طراحی وب سایت

قبل از آن‌که اقدام به راه اندازی سایت خود کنید، ابتدا نیاز است که نکاتی را مد نظر داشته باشید و با در نظر گرفتن آن‌ها، یک سری اقدامات را انجام دهید. این اقدامات شامل در نظر گرفتن هدف، نوع طراحی، امکانات مورد نیاز و غیره است که در ادامه به بررسی هر کدام از آن‌ها می‌پردازیم.

ابتدا باید هدف خود را از این اقدام مشخص کنید. در این مورد باید همیشه از خود بپرسید که هدف از طراحی سایت چیست؟ اگر برای این سوالی که از خود می پرسید، پاسخ و دلیل واضح و قانع کننده‌ای نداشته باشید، کار بیهوده‌ای انجام می‌دهید. برای انتخاب هدف، باید این مورد را در نظر داشته باشید که هر کسب و کاری با هر زمینه از فعالیت، دارای هدف معینی است که باید تمام کارها در راستای آن انجام شود. به طور مثال اگر قصد فروش اینترنتی محصول یا محصولات مختلفی را دارید، باید هدف از طراحی شما، فروش آنلاین باشد.

نوع طراحی و کاربری از دیگر اقدامات لازم قبل از طراحی است که در این مورد هم باید مطابق با هدفی که تعیین کرده‌اید، نوع مشخصی را انتخاب کنید که می‌تواند شامل فروشگاهی، پزشکی، شرکتی و غیره باشد. امکاناتی که برای سایت خود در نظر دارید را قبل از طراحی مشخص کنید. این امکانات می‌تواند بسیار متفاوت و متنوع باشد که کیفیت و کمیت آن‌ها کاملاً وابسته به نوع و هدف شما است. به طور مثال در وبسایت‌های شرکتی، می‌توانید از امکاناتی مثل کیف پول، سبد خرید و غیره استفاده کنید.

 توجه به برندینگ از دیگر مواردی است که قبل از طراحی باید آن را در نظر داشته باشید. طراحی مورد نظر شما باید کاملاً مطابق با نام برند، کالا یا محصولات شما باشد در غیر این صورت بازخورد آن بسیار پایین می‌آید. شناسایی مخاطبان و گروه هدف را نباید پیش از طراحی از یاد ببرید. سایتی که شما طراحی می‌کنید باید گروه هدف مشخصی داشته باشد تا به درستی فعالیت کنید. این موضوع شامل توجه به رده سنی هدف، جنسیت، کاربری و بسیاری موارد تخصصی دیگر است.

علاوه بر تمام مواردی که ذکر کردیم، باید یک شرکت طراحی کننده مناسب را هم در نظر داشته باشید. این مورد از مهم‌ترین اقدامات پیش از راه اندازی و شروع به فعالیت است. در اینترنت، شرکت‌های مختلف طراحی وجود دارد که می‌توانید سفارشات خود را به آن‌ها تحویل دهید، اما نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید، این است که از کیفیت و اعتبار کار آن‌ها مطمئن باشید.

بودجه مورد نیاز خود را مشخص کنید و بر اساس آن، اقدام به راه اندازی کار خود کنید. در این مورد هم هزینه طراحی‌ها یکسان نیست و معیارهای مختلفی برای اختصاص بودجه مورد نیاز به آن‌ها وجود دارد. در پایان باید هاست و  دامنه خود را انتخاب کنید؛ طوری که کاربران به راحتی بتوانند با کلیک بر روی لینک مورد نظر، از فروشگاه یا شرکت شما بازدید کنند.

complete guide website design zero onehundred2

ویژگی های یک وب سایت موفق

راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق در گرو راه اندازی یک وبسایت اصولی و مناسب است. اول از همه باید یک نام جذاب برای آن انتخاب کنید. این نام باید متناسب با هدف و نوع فعالیت شما باشد تا بیشترین بازخورد را داشته باشد. بعد باید اقدام به خرید دامنه مورد نیاز خود کنید تا کسب و کار شما از این طریق رونق بگیرد. در ادامه به بعضی از ویژگی‌های یک سایت موفق اشاره می‌کنیم.

  • انتشار اطلاعات صحیح در زمینه کسب و کار مورد نظر
  • پیروی از نقشه و مسیر مشخص
  • دسترسی به اطلاعات تماس با کارشناسان
  • برخوردای از رابط کاربری مناسب و ساده
  • داشتن امنیت
  • سرعت کافی
  • دسترسی آسان
  • فضای میزبانی مناسب
  •  اختصاص دادن بخشی برای پاسخ به سوالات متداول

complete guide website design zero onehundred3

صفر تا صد طراحی سایت را با شرکت طراحی سایت اصفهان یاد بگیرید

در ایران شرکت‌های مختلفی در زمینه راه اندازی سایت‌های متنوع فعالیت می‌کنند که نیازهای شما را برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی برطرف می‌کنند. شرکت طراحی سایت اصفهان یکی از شرکت‌های خدماتی در زمینه ارائه خدمات مربوط به راه اندازی سایت‌های مختلف است و خدمات سئو سایت نیز ارائه می دهد . شما می‌توانید در این گروه خدماتی به تمام سوالات خود در زمینه راه اندازی سایت دست پیدا کنید. علاوه بر این، امکان برقراری تماس با کارشناسان این مجموعه هم برای دریافت مشاوره‌های مورد نیاز، فراهم شده است.

 

نوشتن دیدگاه