قیمت جعبه آتش نشانی با شیلنگ و نازل در ایمن پیشتاز

در سال‌های اخیر با کمک همکاری شهرداری و سازمان آتش نشانی کشور، شاهد افزایش شمار ساختمان‌های دارای سیستم‌های اطفاء حریق بوده‌ایم. این سیستم‌ها می‌توانند با قابلیت‌ها و امکاناتی که دارند، برای ساختمان‌های مختلف و برج‌های مسکونی و تجاری، مورد استفاده قرار بگیرند. لوله کشی آتش نشانی یکی از مهم‌ترین بخش‌های سیستم اطفاء حریق در ساختمان‌ها است که برای استفاده از آن نیاز به یک سری تجهیزات است. این تجهیزات باید در یک مکان ایمن و در دسترس عموم افراد قرار گیرند. جعبه آتش نشانی، وسیله‌ای است که وظیفه نگهداری از این تجهیزات را برعهده دارد و می‌تواند نقش مهمی در اطفاء حریق داشته باشد. با ما همراه باشید تا بیشتر با این جعبه اطفاء حریق و کاربردهای مختلف آن آشنا شوید.

جعبه آتش نشانی چیست

جعبه آتش نشانی که به آن فایر باکس هم می‌گویند؛ محصولی که برای ساختمان‌های حاوی شیر آتش نشانی یا سیستم لوله کشی آتش نشانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این جعبه‌ها از جنس فلز هستند و باید مقاومت بالایی در برابر ضربه و حرارت داشته باشند. طوری که تمامی تجهیزات قرار داده شده در این جعبه‌ها باید بدون هیچ آسیبی باقی بمانند تا در زمان آتش سوزی ساختمان، بتوان از آن‌ها استفاده کرد. در واقع هدف اصلی برای استفاده از جعبه آتش نشانی، قرار دادن تجهیزات موجود در این جعبه‌ها است که می‌توانند نقش مهمی را برای جلوگیری از منتشر شدن آتش در محیط‌های مختلف داشته باشند. به همین دلیل آن‌ها در هر ساختمان مسکونی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرند.

جعبه‌های آتش نشانی از جنس فولاد یا آهن هستند تا بتوانند مقاومت بالایی را در برابر ضربه ایجاد کنند. با این حال بعضی از مدل‌های این جعبه‌ها هم با جنس فایبرگلاس ساخته می‌شوند تا در کنار داشتن قیمت مناسب، مقاومت بالایی در برابر حریق و ضربه هم داشته باشند. با توجه به لزوم وجود سیستم لوله کشی ساختمان، وجود این جعبه‌ها در ساختمان های بیش از پنج طبقه ضروری است.

جعبه آتش نشانی چیست   

کاربرد جعبه آتش نشانی

اصلی ترین هدف استفاده از جعبه آتش نشانی در ساختمان‌ها، استفاده از آن‌ها در زمان حریق است. این جعبه‌ها دارای تجهیزات مختلفی هستند و هر کدام می‌توانند نقش مهمی را در کاهش خسارات ناشی از آتش سوزی به همراه داشته باشند. کپسول آتش نشانی، قرقره و تجهیزات دیگری که در این فایر باکس ها قرار می‌گیرند، بسیار مهم هستند.

بنابراین کاربرد جعبه آتش نشانی چیزی به غیر از استفاده از آن برای اطفاء حریق نیست. حالا ممکن است تجهیزات موجود در این جعبه‌ها توسط خود افراد و مردم، مورد استفاده قرار بگیرند یا توسط آتش نشانان حرفه‌ای در زمان ورود به ساختمان برای کنترل آتش سوزی.

انواع فایر باکس

فایر باکس‌ها در برندهای مختلف در ابعاد متفاوت و با جنس‌های خاصی تولید می‌شوند. انتخاب هر کدام از این محصولات باید بر اساس نوع ساختمان، تعداد طبقات آن و تجهیزاتی که قرار است در فایر باکس مورد استفاده قرار گیرند، انجام شود. بنابراین آن‌قدر تنوع در این جعبه‌های آتش نشانی در بازار کشور ایران زیاد است که به راحتی نمی‌توان آن‌ها را به انواع مختلفی تقسیم بندی کرد.

البته از نظر نحوه نصب، فایر باکس‌ها به دو دسته توکار و روکار تقسیم می‌شوند. همان‌طور که از نام آن‌ها مشخص است، هر زمانی که جعبه و بخش بدنه اصلی آن در درون دیوار مورد استفاده قرار بگیرد، می‌گوییم فایر باکس به صورت توکار نصب شده است. این روش برای جلوگیری از تخریب تجهیزات داخل فایرباکس بسیار مفید است، اما در اکثر موارد برای اینکه بعد از ساختمان سازی نیاز به نصب این جعبه‌ها باشد، آن‌ها را به صورت روکار نصب می‌کنند که هم راحت‌تر قابل نصب هستند، هم هزینه کمتری برای نصب‌شان وجود دارد.

 کاربرد جعبه آتش نشانی

محتویات جعبه آتش نشانی کامل

یک جعبه آتش نشانی کامل باید دارای محتویات مختلفی باشد تا بتوان از آن برای اطفاء حریق استفاده کرد. از جمله محتویات مهم در یک جعبه فایر کامل، می‌توان به کپسول آتش نشانی، قرقره، شیلنگ آتش نشانی و شیرآلات و نازل اشاره کرد. البته در بعضی از جعبه‌ها، تمامی این محصولات وجود دارند که باید در زمان خرید به این نکته توجه داشته باشید.

ایمن پیشتاز ارائه کننده انواع جعبه آتش نشانی کامل و با کیفیت بالاست که می‌تواند به شما برای خرید جعبه‌های آتش نشانی باکیفیت کمک کند. در صورت نیاز به استعلام قیمت و خرید جعبه آتش نشانی با شیلنگ و نازل، به سایت این مجموعه مراجعه و محصولات موجود را بررسی کنید.

نوشتن دیدگاه