گروه سنتی عرفانی مجالس ترحیم - اجرای مراسم ترحیم عرفانی

مرگ پلی بین جهان مادی و فانی و جهانی ابدی است. همه ما می‎دانیم که هیچ کدام جاودانه نیستیم و دیر یا زود باید در محضر خدا حاضر شویم و نوع دیگری از حیات را تجربه کنیم، اما دانستن این موضع باعث نمی‎شود که در مرگ یک عزیز سوگوار نباشیم. بعضی از خانواده‎ها شیوه سنتی مراسم گرفتن را ترجیح می‎دهند. آن‎ها فردی را دعوت می‎کنند تا اشعاری در مورد از دست دادن عزیز بخواند. عده‎ای دیگر از خانواده‎ها یک فرهنگ متعالی‎تر را می‎پسندند؛ آن‎ها در مراسم با حضور یک نوح خوان، مصیبت‎های اهل بیت را بازخوانی می‎کنند تا به خود یادآور شوند که باید از آن اسوه‎های حسنه، درس صبوری بگیرند و به رضای خدا راضی باشند. بعضی هم دوست دارند مراسم ترحیم عرفانی داشته باشند. در ادامه این مطلب می‎خواهیم در مورد این مدل یعنی اجرای مراسم ترحیم عرفانی بیشتر بدانیم.

نی و دف مراسم ترحیم

در اجرای مراسم ترحیم عرفانی، نی، دف و سه‎تار سازهایی هستند که نواخته می‎شوند. موسیقی با فرهنگ ما گره خورده است. کودکان شب با لالایی می‎خوابند و صبح با یک گوش آواز خروس و با گوش دیگر نوای اذان در گوشه روح‎الارواح را می‎شنوند و بیدار می‎شوند. مراسم ختم هم از این قاعده پیروی می‎کند. در سوگواری‎ها و عزاداری‌های ما، موسیقی و آوای حزن انگیز وجود دارد. مثل آوازهای محلی که امروزه به دست ما رسیده و شرح حال سوگ مادری بر فرزند شهیدش است؛ مثل آواز ننه گل ممد یا سنج و طبلی که در عزاداری‎های هموطنان عرب زبان ما در حاشیه خلیج فارس استفاده می‎شود. دف و نی در مراسم ترحیم به همراه اشعاری درباره کوتاهی و بی ارزشی دنیا و ثواب صبر به مجلس جلوه‎ای زیبا می‎دهد و حزن افراد حاضر در مجلس را تسلی می‎دهد.

mystical traditional group funeral processions 1

شیوه اجرای مراسم ترحیم عرفانی

مراسم ترحیم عرفانی در همه روزهای مراسم مثل روز دفن، شام غریبان، سوم، هفتم یا چهلم برگزار می‎شود. مراسم معمولاً با تلاوت آیاتی از قرآن کریم شروع می‎شود و بعد از ذکر و قرائت فاتحه، گروه موسیقی شروع به نواختن نواهای محزون می‎کند. در زمان نواختن، معمولاً اشعاری پر مفهوم در دستگاه‎هایی مثل دشتی خوانده می‎شود. بعد از پایان مراسم ختم در مزار و بعد از دفن شدن متوفی با رعایت شئون مذهبی ما ایرانیان، این مراسم در جمع‎های خودمانی‎تر، در خانه یا تالار اجرا می‎شود.

گروه موسیقی ترحیم عرفانی

امروزه برای برگزاری مراسم ترحیم عرفانی، گروه‎های زیادی وجود دارند. یکی از قابل اعتمادترین گروه‎ها، گروه ترحیم و تشریفات است. این گروه با برگزاری انواع مراسم ترحیم و تشریفات در کنار شماست. گروه ترحیم و تشریفات، مطابق با سلیقه و با هماهنگی خانواده متوفی، عهده دار اجرای مراسم شما می‎شود. با سر زدن به سایت گروه، می‎توانید نمونه کارها را مشاهده کنید. این گروه با دسترسی به بهترین مداح بهشت زهرا، خوب برگزار شدن مراسم شما را تضمین می‌کند. گروه ترحیم و تشریفات، موسیقی‎ها را کاملاً به صورت زنده اجرا می‎کند؛ همچنین شما می‎توانید سبک آهنگ‎ها را خودتان انتخاب کنید. این گروه هم آهنگ‎های مذهبی آماده دارد و هم می‎تواند به شیوه ترحیمی، سنتی یا پاپ مراسم را اجرا کند.

گروه ترحیم و تشریفات برای اجرای مراسم ترحیم سنتی، سه پکیج دارد که می‎توانید از میان آن‎ها انتخاب کنید. در هر سه مدل، سیستم صوت حرفه‎ای با خود گروه و دست شما در انتخاب باز است.

گروه موسیقی ترحیم عرفانی

دیگر خدمات گروه ترحیم و تشریفات

کار این گروه صرفاً ارائه موسیقی زنده نیست؛ بلکه به عنوان یک گروه معتبر و کاربلد به شما کمک می‎کنند تا مراسمی آبرومند داشته باشید. گروه ترحیم و تشریفات، گروه مداحی، گروه موسیقی عرفانی و گروه تشریفات را در اختیار شما قرار می‎دهد. بهشت زهرا به عنوان یکی از مکان‎های مذهبی ما و به عنوان خانه ابدی عزیزان ما برای همه مردم محترم است. ترحیم و تشریف بهشت زهرا، آداب و قوانین خاصی دارد که می‎توانید جهت اطلاع بیشتر به دیگر مقالات سایت گروه ترحیم و تشریفات مراجعه کنید.

 اعضای این گروه با قوانین بهشت زهرا، نحوه تعامل با خانواده داغدار و به طور کلی اجرای یک مراسم ختم آشنایی کامل دارند تا وقتی در ماتم عزیزتان هستید دغدغه برگزاری مراسم را نداشته باشید. 

نوشتن دیدگاه